Brintbranchen opruster bestyrelsen med flere medlemmer
Ved Brintbranchens ordinære generalforsamling er der i dag blevet valgt ny bestyrelse. I tråd med organisationens udvikling blev det besluttet at udvide bestyrelsen med to nye medlemmer fra medlemskredsens industrivirksomheder. Bestyrelsen er således gået fra 10 til 13 personer.

Brint- og Power-to-X-industrien er i rivende udvikling ikke bare i Danmark men over hele verden. Det skal naturligvis afspejles i den danske hovedorganisation for industrien, Brintbranchen. Derfor glæder det den genvalgte formand, Uffe Borup, at Brintbranchen udvider og opruster med nye, stærke bestyrelsesmedlemmer:
"Der har været stor opbakning til Brintbranchens arbejde ved dagens generalforsamling, og vi har gjort status på et succesfuldt år for en branche i rivende udvikling. Derfor glæder det mig også, at vi i dag har udvidet bestyrelsen med flere dygtige profiler, som styrker bestyrelsens kompetencer, og afspejler industriens udvikling. Brint og Power-to-X er på kort tid blevet centrale elementer i den grønne omstilling ikke bare i Danmark men i hele verden. Det er ikke mindst i lyset af krigen i Ukraine og de geopolitiske konsekvenser heraf, at omstillingen er blevet endnu mere presserende, og Danmark kan spille en afgørende rolle i udviklingen og udrulningen af bl.a. de brint- og PtX-løsninger, som er centrale i den proces," udtaler Brintbranchens bestyrelsesformand, Uffe Borup.
Bestyrelsen valgte efter generalforsamlingen at konstituere sig således:
Formand
Uffe Borup, Everfuel
Næstformand
Thea Larsen, Dansk Gasteknisk Center
Bestyrelsesmedlemmer
Jens Oluf Jensen, DTU Energi
Kristina Fløche Juelsgaard, Ballard Power Systems
Lykke Mulvad Jeppesen, Ørsted
Mads Friis Jensen, Blue World Technologies
Martin Borum Pedersen, Nel Hydrogen
Martin Romvig, Klimafonden Skive
Mathias Aarup Berg, European Energy
Mick Cramer Jakobsen, DNV
Morten Sørensen, Advent Technologies
Poul Georg Moses, Topsoe
Søren Rydbirk, Green Hydrogen Systems
Relaterede nyheder
Brintbranchen: Vigtige grønne satsninger i regeringsgrundlaget
Brintbranchen roser de grønne initiativer i regeringsgrundlaget. Det gælder ikke mindst prioriteringen af grønne PtX-brændstoffer, blandt andet til forsvarsbrug. Brintbranchen understreger desuden det akutte behov for en løsning på krisen i elnettet, herunder at sikre, at elnettet ikke de facto kommer til at forhindre den kommende brintinfrastruktur.
Læs mere...Energinets nye procedure skaber meget bekymrende situation i elnettet
“Kritisk” og "grund til stor bekymring”. Sådan lyder kommentaren fra Brintbranchen, der repræsenterer en af de sektorer i Danmarks grønne energiforsyning og klimaindsats, der vil være blandt de kommende års potentielt helt store elforbrugere. Kommentaren kommer i kølvandet på Energinets seneste udmeldinger omkring elnettet. Her er man samtidig uforstående overfor, at efterspørgslen efter kapacitet til PtX-anlæg skulle være overraskende.
Læs mere...