YAAI Green Energy melder sig ind i Brintbranchen
Det seneste skud på Bliss Anand Groups stamme, startup-virksomheden YAAI Green Energy c/o Brdr. Christensens, har meldt sig ind i den danske hovedorganisation for brint og Power-to-X, Brintbranchen.

Det er YAAI Green Energys mission at bidrage til en grønnere verden for de kommende generationer og selskabet udvikler og producerer elektrolyseteknologi som del af denne mission. Med en placering i Danmark er YAAI Green Energy nu klar til at opskalere deres produktion og levere deres elektrolyseteknologi til de europæiske markeder.
Brintbranchens direktør, Tejs Laustsen Jensen, glæder sig over at kunne byde velkommen til YAAI Green Energy i medlemskredsen:
”Vi er rigtigt glade for, at YAAI Green Energy har valgt at melde sig ind i Brintbranchen. YAAI Green Energy er langt fremme i udviklingen af elektrolyseteknologi, og deres løsninger skaber både klimaresultater og forretningsmuligheder. Jeg glæder mig til at samarbejde med YAAI Green Energy.”
Repræsentant for YAAI Green Energy, Yuvraj Anand, Chief Executive Officer hos Brdr. Christensens ApS udtaler:
“Hos YAAI Green Energy c/o Brdr. Christensens ApS mener vi, at hvis der er en fremtid, skal den være grøn. Derfor stræber vi efter at bidrage effektivt til en grøn fremtid ved produktion af elektrolyseteknologi til grøn brintproduktion. Vi er glade og stolte over at blive en del af Brintbranchen – en organisation i front på den bæredygtige omstilling, der skal drive den økonomiske vækst uden skadelige emissioner.”
Relaterede nyheder
Brintbranchen: Vigtige grønne satsninger i regeringsgrundlaget
Brintbranchen roser de grønne initiativer i regeringsgrundlaget. Det gælder ikke mindst prioriteringen af grønne PtX-brændstoffer, blandt andet til forsvarsbrug. Brintbranchen understreger desuden det akutte behov for en løsning på krisen i elnettet, herunder at sikre, at elnettet ikke de facto kommer til at forhindre den kommende brintinfrastruktur.
Læs mere...Energinets nye procedure skaber meget bekymrende situation i elnettet
“Kritisk” og "grund til stor bekymring”. Sådan lyder kommentaren fra Brintbranchen, der repræsenterer en af de sektorer i Danmarks grønne energiforsyning og klimaindsats, der vil være blandt de kommende års potentielt helt store elforbrugere. Kommentaren kommer i kølvandet på Energinets seneste udmeldinger omkring elnettet. Her er man samtidig uforstående overfor, at efterspørgslen efter kapacitet til PtX-anlæg skulle være overraskende.
Læs mere...