Brintbranchen byder velkommen til EV Metalværk A/S
Den danske producent af komponenter til bl.a. brint- og Power-to-X-industrien, EV Metalværk A/S, øger nu deres satsning på netop dette område, og melder sig ind i Brintbranchen.

Med en bred palet af løsninger inden for ventiler og andre komponenter til brug i energiproduktion, repræsenterer EV Metalværk A/S et af de nye led i den grønne brint- og PtX-værdikæde. De nye bæredygtige teknologier, der skal sikre overgangen til et vedvarende energisystem, kræver kompetente og stabile underleverandører af komponentløsninger. Her har EV Metalværk A/S en vigtig rolle at spille med deres mangeårig erfaring indenfor energiløsninger, der nu overføres til bl.a. brint- og PtX-teknologier.
Brintbranchens direktør, Tejs Laustsen Jensen, glæder sig over, at EV Metalværk A/S nu indtræder i medlemskredsen:
”Vi er meget glade for, at EV Metalværk A/S har valgt at melde sig ind i Brintbranchen. De er et vigtigt eksempel på, at virksomheder, der leverer komponenter til den grønne omstilling, indtager en nøglerolle i opskaleringen af brintindustrien. Hele brint- og PtX-værdikæden kan levere både lokale arbejdspladser og grøn vækst, herunder ikke mindst dygtige virksomheder som EV Metalværk A/S. Vi glæder os meget til samarbejdet.”
Thomas B. Thomsen, bestyrelsesformand for EV Metalværk A/S siger om medlemskabet hos Brintbranchen:
”EV Metalværk fra Ringkøbing har siden 2008 satset på den grønne omstilling ved at beskæftige sig med fremstilling af komponenter og ventiler til brintfyldestationer og senere gået skridtet videre ved egen udvikling af oplagringssystemer til brintindustrien. Derfor synes vi, at det var tid til at melde os ind i Brintbranchen for at skabe grobund for et større netværk i en niche, hvor det er vigtigt at skabe relationer og holde sammen om det fælles mål at gøre brug af brintteknologi rentabelt i et internationalt regi. Det samme har vi valgt at gøre i Tyskland ved at melde os ind i den tyske brintsammenslutning DWV,” fortæller bestyrelsesformand Thomas B. Thomsen, ”vi tror på at brint er en af løsningerne i den grønne omstilling, og med det internationalt nyregistrerede navn EV HYDROGEN® er EV Metalværk godt i gang med at promovere dansk brintteknologi i udlandet.”
Relaterede nyheder
Brintbranchen: Vigtige grønne satsninger i regeringsgrundlaget
Brintbranchen roser de grønne initiativer i regeringsgrundlaget. Det gælder ikke mindst prioriteringen af grønne PtX-brændstoffer, blandt andet til forsvarsbrug. Brintbranchen understreger desuden det akutte behov for en løsning på krisen i elnettet, herunder at sikre, at elnettet ikke de facto kommer til at forhindre den kommende brintinfrastruktur.
Læs mere...Energinets nye procedure skaber meget bekymrende situation i elnettet
“Kritisk” og "grund til stor bekymring”. Sådan lyder kommentaren fra Brintbranchen, der repræsenterer en af de sektorer i Danmarks grønne energiforsyning og klimaindsats, der vil være blandt de kommende års potentielt helt store elforbrugere. Kommentaren kommer i kølvandet på Energinets seneste udmeldinger omkring elnettet. Her er man samtidig uforstående overfor, at efterspørgslen efter kapacitet til PtX-anlæg skulle være overraskende.
Læs mere...